Jak wygląda sprzedaż w modelu e-commerce?

Jak wygląda sprzedaż w modelu e-commerce?

Handel elektroniczny jest popularny zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Rozwija się w bardzo prężny sposób, dzięki temu, że jest wiele osób chętnych do robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Model biznesowy przyjęty w tym przypadku musi opierać się na wielu kwestiach przyszłościowych. Konieczna jest także współpraca z profesjonalnymi podmiotami budującymi przestrzenie internetowe.

E-commerce to nie tylko sklep internetowy. Gdzie jeszcze prowadzona jest sprzedaż?

Przyjęło się, że sprzedaż w internecie prowadzona jest przede wszystkim w sklepie internetowym. To jednak nieprawda i przekonuje do tego dostawca oprogramowań zajmujących się zarządzaniem produktami i usługami, jakim jest PIM Akeneo. Sklepy internetowe to jedynie wierzchołek góry lodowej, jeżeli chodzi o handel internetowy.

Sprzedaż w internecie oprócz sklepu internetowego odbywa się także na aukcjach internetowych. W ostatnim czasie bardzo popularne są marketplace, które rozwijają się dynamicznie w mediach społecznościowych, takich jak Facebook. Produkty można wystawiać tak, aby widzieli je nasi znajomi, ale także wszyscy inni odbiorcy korzystający z tego medium.

Dokonywanie zakupów jest także możliwe w tzw. klubach zakupowych. Produkty sprzedawane są osobom, które uczestniczą w danej społeczności. Wymaga to rejestracji w danej grupie, ale jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ sprzedaż odbywa się poniekąd w grupie znajomych.

Chcesz założyć sklep internetowy? Możesz zdecydować się m.in. na multisklep, czyli sieć kilku marek należących do jednego właściciela, których produkty można kupić na jednej platformie. Zapewnia to wygodne zarządzanie produktami, a zdecydowanie developer Shopify na takim modelu inspirował się przy tworzeniu własnej platformy. Dziś ludzie chcą w jednym miejscu robić kompleksowe zakupy, aby odbywały się w jak najszybszym tempie.

Czy handel elektroniczny jest faktycznie tak wygodny?

W przypadku sklepu internetowego największą korzyścią jest to, że do potencjalnych klientów można dotrzeć różnymi kanałami: i przez platformę sprzedażową, media społecznościowe oraz inne tego typu portale. Strona internetowa oferująca sprzedaż daje wiele możliwości. Ponadto dostawa zamówionego towaru odbywa się na wskazany adres, co jest bardzo dużym ułatwieniem. Właściciel sklepu ma możliwość spełnienia oczekiwań klienta w różnych zakresach, co znacząco przekłada się na zwiększenie sprzedaży produktów. Na pewno tylko sklepy internetowe są w stanie w obecnych czasach sprostać dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom klientów.

Materiał zewnętrzny

Podobało się? Pokaż znajomym

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *