Korzyści z picia wody przed snem

Korzyści z picia wody przed snem

Podczas snu tracisz około 0,7 litra wody. Pocenie się, oddychanie lub wstawanie, aby oddać mocz w środku nocy może przyczynić się do utraty płynów.

Z tego powodu dobrym pomysłem jest picie wody przed snem. Pamiętaj jednak, by pić z umiarem, ponieważ spożywanie dużej ilości wody może powodować przerwy w śnie, zwłaszcza gdy musisz wstać, by skorzystać z toalety.

Jeśli picie wody przed snem nie jest częścią Twojej codziennej rutyny, poniżej przedstawiamy kilka korzyści, które dadzą Ci powody, by włączyć ją do swojego nocnego reżimu.

Poprawia nastrój

Być może nie myślałeś o wpływie, jaki woda może mieć na Twój nastrój, ale okazuje się, że utrata zaledwie 1,5% płynów może powodować niepokój, zmęczenie, trudności z koncentracją, bóle głowy, brak motywacji lub zmiany nastroju. Ważne jest również, aby pamiętać, że zanim organizm poczuje pragnienie, może już stracić do 2% płynów, co oznacza, że pragnienie nie zawsze jest wskazówką, ile i kiedy należy pić.

Służy jako nocny detoks

Picie wody, zarówno ciepłej jak i gorącej, jest naturalnym środkiem poprawiającym stan zdrowia, ponieważ pobudza trawienie i odtruwa organizm. Ciepła woda zwiększa krążenie krwi, zwiększa wydzielanie potu i pomaga organizmowi rozkładać odpady. Chociaż pocenie się może spowodować utratę płynów w ciągu nocy, może również pomóc twojemu ciału pozbyć się nadmiaru toksyn, a tym samym oczyścić komórki w trakcie tego procesu. Woda może również złagodzić skurcze lub ból żołądka.

Jeśli picie samej wody jest zbyt mdłe, możesz spróbować dodać do niej limonkę lub cytrynę, aby uzyskać przyjemniejszy smak. Witamina C z cytryny może pomóc zwalczać infekcje i poprawić Twój system odpornościowy.

Pomaga zachować nawodnienie

Picie wody przed snem może pomóc Twojemu organizmowi uzupełnić płyny, które straciłeś w wyniku wykonywania różnych czynności w ciągu dnia. Ponieważ twoje ciało składa się głównie z wody, powinieneś utrzymywać je nawodnionym, aby dobrze funkcjonować.

Zapobiega napięciowym bólom głowy

Ponieważ woda stanowi tak dużą część ciała, nic dziwnego, że odwodnienie może powodować napięciowe bóle głowy. Tak więc, pozostawanie nawodnionym może pomóc w zapobieganiu napięciowym bólom głowy, jak również zmniejszyć częstotliwość występowania migren.

Zapobiega kacowi

Jeśli pijesz alkohol, będziesz miał tendencję do częstszego oddawania moczu, co może wzmacniać objawy kaca i sprzyjać odwodnieniu. Cóż, najlepszym sposobem na uniknięcie klasycznego kaca jest unikanie picia zbyt dużej ilości alkoholu. Jeśli jednak nie możesz mu pomóc, wiedz, że woda może pomóc złagodzić skutki kaca.

Jeśli planujesz spędzić noc poza domem z przyjaciółmi, możesz zostawić butelkę wody na stoliku nocnym, zanim wyruszysz w drogę i cieszyć się nocą. Po powrocie do domu wypij trochę wody, aby uniknąć poważnych bólów głowy następnego dnia.

Pomaga w utracie wagi

Niektórzy mogą o tym nie wiedzieć, ale woda jest w rzeczywistości naturalnym spalaczem kalorii. Być może już słyszałeś, że popijanie zimnej wody jest świetnym sposobem na spalanie kalorii, co może pomóc Ci schudnąć. Jeśli rozważysz picie wody przed snem, twoje ciało zacznie pracować bardzo ciężko, aby się rozgrzać, zwiększając tym samym metabolizm i spalając nadmiar kalorii.

Picie wody jest również jednym z najłatwiejszych sposobów na kontrolowanie wagi. Działa ono poprzez wypełnianie organizmu płynami, które hamują apetyt. Ponadto, jak wspomniano wcześniej, spożywanie dużej ilości płynów może również pobudzić Twój metabolizm.

Poprawia odporność

Jeśli Twoje ciało jest nawodnione przez całą noc, zwłaszcza podczas snu, Twój układ odpornościowy będzie utrzymany na odpowiednim poziomie. To dlatego, że nawodnienie odgrywa istotną rolę w utrzymaniu zdrowego ciała i zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania różnych narządów.

Pomaga regenerować komórki

Czy wiesz, że picie wody przed snem może sprzyjać lepszemu procesowi regeneracji komórek? Zasadniczo, picie wody może pomóc Twojej krwi rozprowadzać lub przenosić tlen do każdej komórki bardziej efektywnie. Z tego powodu pomaga to w prawidłowej regeneracji komórek ciała.

Jakiej ilości wody potrzebujesz?

Każdy jest inny, ale na podstawie badań stwierdzono, że dorośli potrzebują około 2 L wody dziennie. Jest to równowartość ośmiu szklanek wody.

Ważne jest, aby pamiętać, że sugestia 2 L jest tylko wskazówką. Niektóre osoby, szczególnie kobiety w ciąży, sportowcy i osoby mieszkające w regionach o suchym klimacie, mogą być zmuszone do spożywania większej ilości wody.

Jeśli masz spierzchnięte wargi, twój mocz ma nieprzyjemny zapach lub jest ciemny, są to oznaki, że być może nie spożywasz wystarczającej ilości płynów lub jesteś odwodniony. To, co możesz zrobić, aby rozwiązać ten problem, to rozważyć zwiększenie spożycia wody lub zapytać swojego lekarza o właściwą ilość wody, którą powinieneś spożywać.

Wniosek

Ciało stale pragnie wody w nadziei na uzupełnienie utraconych płynów. Podczas gdy picie wody przed pójściem do łóżka ma pozytywny wpływ na cykl snu, może również dać ci pewne korzyści zdrowotne, których możesz nie być świadomy.

Jednak nie wszystkim zaleca się spożywanie wody przed snem. Ci, którzy mają problemy z sercem, zaburzoną pracę nerek lub cukrzycę nie powinni pić zbyt dużo wody przed snem, aby uniknąć pogorszenia objawów. Najlepiej więc najpierw skonsultować się z lekarzem w sprawie odpowiedniej ilości wody, którą należy pić przed snem.

Podobało się? Pokaż znajomym
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments