Bramka płatności – na czym polega?

Bramka płatności – na czym polega?

Od tego, jaki system płatności wykorzystasz w swoim e-sklepie, zależy sprawność obsługi klientów i realizacja wysyłek. Kupujący chcą płacić szybko, możliwie najłatwiejszymi metodami, a ponadto liczą na jak najszybsze otrzymanie zamówionego towaru. Aby usprawnić logistykę w sklepie online, warto wykorzystać w nim bramkę płatności. Co to takiego?

Zakupy w sieci i bramka płatności

Klient, który chce kupić towar w e-sklepie, w pierwszej kolejności umieszcza wybrany produkt w koszyku. Następnie czeka go etap zapłaty za zakupy – to tutaj ma on styczność z bramką płatności.

Taka bramka pośredniczy w zapłacie między kupującym a sprzedającym. Daje ona też możliwość wyboru dogodnej formy zapłaty za zakupy. Klienci mogą wybierać spośród płatności:

  • kartą,
  • tradycyjnym przelewem online,
  • przy pomocy portfela elektronicznego,
  • BLIK-iem,
  • w formie e-rat.

Mimo tak wielu form zapłaty, sprzedawca – dzięki bramce – może bez problemu i łatwo zapanować nad wszystkimi transakcjami. Opowiada za to operator, który tworzy dla właściciela e-sklepu specjalne „konto przejściowe”. W ten sposób działa, np. system płatności online Przelewy24.

Bramka płatności to obopólne korzyści dla kupujących i sprzedających. Szybkie, wygodne i w pełni bezpieczne przelewy sprawiają, że zakupy w sieci zyskują na popularności, a klienci coraz częściej zamiast stacjonarnych sklepów wybierają te działające online.

Bramka online – jak to działa?

Istnieje możliwość, aby klient, płacąc za zakupy, dokonywał przelewu bezpośrednio na konto sprzedawcy. Pojawia się jednak wtedy ryzyko, że środki trafią na rachunek e-sklepu dopiero w kolejnym dniu roboczym, co może opóźnić wysyłkę towarów.

Ponadto uzupełnianie danych do przelewu – a zwłaszcza numeru konta – to ryzyko popełnienia błędu. Oprócz tego klienci preferują różne formy płatności – niektórzy chcieliby zapłacić blikiem, inni kartą lub przelewem Elixir. Sprzedawca, który postanowi sam zająć się obsługą przelewów, będzie miał pełen ręce dodatkowej roboty.

Może go w tym wyręczyć bramka online i metody płatności oferowane na https://www.przelewy24.pl/. Wykorzystanie takiego rozwiązania w swoim sklepie internetowym oznacza, że:

  • kwota za zakupy będzie wpłacana operatorowi, który ma konto w takim samym banku co kupujący. Dlatego środki zostaną zaksięgowane automatycznie po zatwierdzeniu przelewu przez klienta. Ponadto bramka płatności przekierowuje kupujących na stronę banku – po zalogowaniu się na stronie bankowości elektronicznej czeka na nich gotowy, uzupełniony formularz przelewu;
  • pieniądze od klientów będą znajdowały się na „koncie przejściowym” – sprzedawca, będzie mógł je w dowolnym momencie przelać na swój rachunek bankowy. Tym samym może od razu zacząć przygotowywać zamówienie do wysyłki.

Bramki płatności zupełnie odmieniły robienie zakupów w sieci. Klient nie jest zmuszony do wypełniania formularza przelewu, a zapłata za zakupy jest szybko księgowana na „koncie przejściowym”. Tym samym skraca się czas realizacji zamówienia, wysyłki i nie ma mowy o błędnie zleconym przekazie pieniężnym.

Artykuł partnera

Podobało się? Pokaż znajomym
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

[…] Zobacz też: Bramka płatności – na czym polega? […]