Jak bezpiecznie przyjmować suplementy?

Jak bezpiecznie przyjmować suplementy?

Suplementy diety dedykowane dla sportowców stanowią niezbędne uzupełnienie jadłospisu oraz istotne wsparcie w treningu. Zachowanie dobrego samopoczucia i dobrego stanu zdrowia oraz osiąganie coraz lepszych wyników podczas ćwiczeń wymaga dostarczania do organizmu właściwych substancji w optymalnym czasie. Skuteczna i bezpieczna suplementacja obliguje do przestrzegania kilku zasad. Wyjaśniamy, jakich reguł należy przestrzegać podczas przyjmowania suplementów.

Jak prawidłowo stosować suplementy diety?

Wiele osób sięga po suplementy diety w momencie zaobserwowania niepokojących objawów, związanych z niedoborami pewnych substancji w organizmie. Często wybierają oni odżywki bez zagłębiania się w temat, stosując je w efekcie w sposób właściwie przypadkowy, a więc niekoniecznie skuteczny i bezpieczny. Inne osoby zaś ulegają chwilowym modom na nowe odżywki, stosując niezupełnie to, czego w istocie potrzebują. Jak zatem sprawić, by suplementacja naprawdę wspomagała organizm i była dla niego bezpieczna? Przede wszystkim przed rozpoczęciem suplementacji trzeba określić, jaki efekt ma ona przynieść

O pomoc w wyjaśnieniu reguł przyjmowania suplementów diety poprosiliśmy eksperta ze sklepu z odżywkami WXN Labs. Jak wyjaśnia: celem suplementacji może być uzupełnienie niedoborów witamin i minerałów lub też pokrycie zwiększonego zapotrzebowania organizmu na pewne substancje podczas ciężkich cykli treningowych, tak aby do powstania niedoborów nie dopuścić. Inne ważne cele to spalenie tkanki tłuszczowej, budowa masy mięśniowej, zwiększenie siły, poprawa wytrzymałości czy też pobudzenie organizmu do wysiłku przed treningiem. Są to cele bardzo konkretne, wymagające zastosowania odpowiednich preparatów.

Zasady przyjmowania najpopularniejszych odżywek dla sportowców

Jedną z najważniejszych zasad suplementacji jest właściwy dobór preparatów do potrzeb. Znając cel przyjmowania suplementów, można dobrać odpowiednie odżywki, które pomogą w jego osiągnięciu. Przykładowo planując zrzucenie kilku kilogramów, można zdecydować się na uzupełnienie diety o odżywki wspomagające odchudzanie. Podczas budowania masy mięśniowej nieodzowne będą zaś odżywki białkowe, a pomocne okażą się także SARM-y.

Drugą zasadą, którą należy bezwzględnie przestrzegać, jest zapoznanie się z zasadami suplementacji danej substancji. Każda z nich ma określony sposób i czas przyjmowania. Niektóre odżywki należy przyjmować przed treningiem, inne zaś dostarcza się po zakończonych ćwiczeniach. Stosując je nieodpowiednio, nie osiągnie się spodziewanego efektu.

Kolejna zasada to przestrzeganie dawkowania wskazanego przez producentów. Ma to znaczenie nie tylko dla skuteczności preparatu, ale także dla bezpieczeństwa. Dawkowanie suplementów dla sportowców wymaga zazwyczaj uwzględnienia kilku czynników: wagi ciała, częstotliwości i intensywności treningów oraz diety. Warto bowiem pamiętać, że odżywki powinny stanowić uzupełnienie zdrowej, zbilansowanej diety, a nie jej zamiennik. 

Planując rozpoczęcie suplementacji, dobrze jest skonsultować się z obeznaną z tym tematem osobą – trenerem, dietetykiem lub doświadczonym zawodnikiem. Nie warto tracić czasu na eksperymentowanie. Lepiej od razu dobrać skuteczną i jednocześnie bezpieczną suplementację, która szybko doprowadzi do obranego celu.

Materiał Partnera

Podobało się? Pokaż znajomym

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments